понеділок, 29 серпня 2016 р.

Аналіз ШМО вчителів природничо-математичного циклу


   
       Сьогодні перед школою постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й адаптуватися за будь-яких умов.
Саме тому в 2015-2016 н.р. вчителі природничо-математичного циклу працювали  над втіленням в життя науково-методичної проблеми «Вдосконалення форм і методів організації уроків природничо-математичних наук через урізноманітнення особистісно орієнтованої системи навчання, застосування передових технологій для розвитку творчої особистості кожного учня».
    У своїй педагогічній та навчальній діяльності члени методичного об’єднання вчителів природничо-математичних циклу особливу увагу звертали  на нові підходи до організації навчання та зростання інтелектуального рівня дітей, розвитку логічного мислення. На уроках біології, географії, фізики, хімії, математики,інформатики,музичного мистецтва та  художньої культури використовували  ефективні методи, прийоми та організаційні форми, що орієнтовані на особистість учня, на створення максимально сприятливих умов для розвитку здібностей і реалізації інтересів та прагнень кожного учня.
     Форма планування роботи методичних об*єднань  довільна, але враховані досвід роботи вчителів, їхні здібності, інтереси, стаж роботи, освіта, рік атестації, підсумки успішності учнів з навчальних предметів.   Забезпечення високого методичного й професійного рівня діяльності вчителів  є підвищення кваліфікації та атестація, індивідуальна самоосвітня робота.

     У  жовтні 2015 р.  курсову перепідготовку для підвищення кваліфікації  пройшли  3 вчителів :Дяченко В.В., Сухоняк В.І.,Попович М.І. Протягом  І семестру 2015-2016 навчального року підвищення кваліфікації педагогічних працівників школи відбувалося через плани  самоосвітньої діяльності, участь в роботі   методичних об’єднань, загальношкільних заняттях  та конкурсах.  Аналіз результатів внутрішкільного контролю  дає підстави константувати,що більшість вчителів   виконують  свої професійні обов’язки,  дотримуються правил внутрішкільного трудового розпорядку .
       У навчальну року відповідно до річного плану роботи школи   було проведено методичні тиждені , протягом яких спостерігалась  педагогічна  майстерність вчителів, їх теоретична  підготовка до сучасного урок.     Протягом   цього тижня проведено  відкриті уроки та  виховні години, де вчителі показали високий та достатній  рівень викладання предметів. Відкриті уроки проводили вчителі ,що атестуються:
 
 Дяченко В.В.-вчитель біології,
класний керівник 11-А, провела відкриту виховну годину «Світ професії» та відкритий урок у 8-А класі на тему «Загальна характеристика Плазунів»

   











 Сухоняк Віра Іванівна -вчитель інформатики,відкритий урок провела в   6-б класі,на тему
«Скретч» та відкриту виховну годину на тему «Релігійні свята на Україні»













       Відкритий урок хімії у 9-А класі на тему «Хімічні властивості вуглеводів» провела вчитель – Попович М.І.

   











   Вчителі кожен по своєму організовували  та проводили  уроки, будували навчально-виховний процес і досягали  хороших результатів, практикуючи як  „традиційні” , так і „новаторські” уроки. У кожного вчителя свій стиль роботи, темп і ритм ведення заняття, власні методи і прийоми, певні психолого-педагогічні здобутки.
За підсумками проведення атестації педагогічних працівників:
     Підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», присвоєно  педагогічне звання « Старший учитель»  Дяченко Вікторії Василівні, вчителю біології.
    Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» Попович Марині Іванівні, вчителю хімії.
     Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»  Сухоняк Вірі Іванівні, вчителю інформатики.


   З метою підвищення інтересу до поглибленого вивчення  дисциплін інваріантної складової навчального плану , виявлення та підтримки обдарованих школярів , підвищення рівня викладання предметів  в жовтні 2015 року  були проведені учнівські олімпіади з базових дисциплін , в яких брали участь  учні  7-11 класів , де проявляли  знання теорії та були направлені на участь у районних  предметних олімпіадах  . Оскільки вчителями велася цілеспрямована робота по підготовці учнів до олімпіад, маємо певні результати на районному рівні . Цьогорічні результати є набагато кращі , ніж минулого року.
2 місце - Кузьма Світлана-екологія (вч. Дяченко В.В.)
2 місце- Біляк Антоніна з географії  (вч. Калин М.І.)
3 місце-Горват Юлія з астрономії;(вч. Вурста Г.Ф.)
 4 місце –Бута Богдана в олімпіаді з біології (Вч. Кузьма М.І.)
та  4 місце-учениця 11 а класу в олімпіаді з економіки (Вч. Калин М.І.)
На жаль з інших предметів позитивними результат атами похвалитися не можемо.
        Учні школи є постійними учасниками різних змагань та інтерактивних конкурсів ,зокрема, прийняли участь в конкурсі «Кенгуру»  та Бобер».
Вже традиційним у школі стало проведення Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» (координатор Драб М.М..). В цьому році отримали непогані результати:30 учнів були відзначені синіми дипломами, що засвідчують добрі результати. Двоє учнів – червоним дипломом, що засвідчує відмінний результат.
        Вперше у школі проводився Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної вправності «БОБЕР», у ньому взяли участь лише 4 учнів, але результати отримали  ”добре”.
      Учні школи є постійними учасниками  змагання «Левеня»
                   
   
      Кожен вчитель під час проведення навчальних занять приділяє належну увагу диференційованому навчанню та індивідуальній роботі з учнями, використовує групові форми навчання на уроці в оптимальному поєднанні з фронтальними, та додаткову робота з дітьми в позаурочний час. Активізувалася позакласна робота з природничих предметів.
В ІІ семестрі було проведено предметні тижні:тиждень фізики та  тиждень екології.

       
 




         
 












 
      Ширшим, глибшим та змістовнішим стало проведення позакласних виховних заходів. Виховними заходами охоплювалися  учні 5-11 класів. Проведені заходи спрямовувалися на поглиблення інтересу до вивчення природничих наук та предметів художньо естетичного циклу, розвиток інтелектуальних здібностей учнів та їх естетичних нахилів, виховання любові до природи та рідного краю.

    В роботі МО є і недоліки. Недостатньо проводиться робота з обдарованими учнями, члени МО не використовують на повну силу свій творчий потенціал, не розміщують власні розробки уроків на сторінках освітніх веб-сайтів,за публікацію яких  можна отримати сертифікат. Тому в наступному навчальному році будемо продовжувати працювати над недоліками і втілювати проблему школи та МО для створення всіх необхідних умов для поліпшення якості знань учнів.
 Завданнями МО були і залишаються в 2016-2017 н.р:
активізація роботи по впровадженню інноваційних технологій в освітній процес;
сприяння розвитку пізнавального інтересу до предметів природничо-математичного циклу за допомогою включення учнів в організацію проектної, дослідницької діяльності на уроках, в позакласну роботу по предметах;
залучення учнів до участі в конкурсах, олімпіадах;
підвищення ІКТ-компетенцію вчителя
Презентацію про роботу ШМО вчителів природничо-математичного циклу можна переглянути на сторінці особистого блогу за адресою http://monastirez.blogspot.com/

Немає коментарів:

Дописати коментар