Вчитель
повинен бути не тільки гарним фахівцем - предметником, а й гарним психологом,
який добре розуміє дітей та захищає їх інтереси. Добрі і людяні стосунки між
учителем і учнем вбираються і застосовуються дитиною як норма життя.
З метою впровадження
ідеї “Виховання інтересу до навчання,поваги один до
одного і до старших,любові до рідного краю», я поставила завдання
виховувати особистість, яка б: віддано любила свій народ, свою Батьківщину; з
повагою ставилась до символів держави; знала і вивчала історію України,
традиції, звичаї народу; добре володіла основами наук; удосконалювала свою
особистість, розвивала позитивні якості, творила добро заради добра і була
безкорисливою; з любов’ю і повагою ставилась до батьків; оберігала природу,
турбувалась про неї, примножувала її; сповідувала здоровий спосіб життя.
Як класний керівник намагаюся урізноманітнювати спілкування з учнями,
пов’язувати його з повсякденним життям класу, не перетворювати на повчання,
перелік настанов та інструкцій, годину для перевірку щоденників тощо. Вважаю,що партнерський підхід до учнів, справедливе та об’єктивне ставлення до них, визначення права учнів
на власну думку, повага до них – усе це забезпечить відвертість та ефективність
спілкування класного керівника і вихованців.
"Мій рідний 9-А" https://drive.google.com/file/d/0B7hu8bvarCxpbml6QnJ0Zzc5NEU/view?usp=sharing
Розгорнутий конспект відкритої виховної години
Як класний керівник намагаюся урізноманітнювати спілкування з учнями,
пов’язувати його з повсякденним життям класу, не перетворювати на повчання,
перелік настанов та інструкцій, годину для перевірку щоденників тощо. Вважаю,що партнерський підхід до учнів, справедливе та об’єктивне ставлення до них, визначення права учнів
на власну думку, повага до них – усе це забезпечить відвертість та ефективність
спілкування класного керівника і вихованців.
Тема: Ми нація єдина, твої ми діти, Україно!
Мета:
Ø розширити знання учнів про фрагменти з історії України;
Ø донести до учнів необхідність збереження культурної спадщини Батьківщини;
Ø донести важливість збереження патріотичного духу у кожного громадянина;виховувати культуру взаємовідносин між людьми у щоденному житті, повагу до традицій і звичаїв;
Ø сприяти розвитку пізнавального інтересу.
Завдання:
Ø сформувати знання про історію, природні ресурси, культуру України;
Ø стимулювати прагнення до глибшого і детальнішого вивчення унікальності нашої держави;
Ø мотивувати розширення кругозору, вміння чітко і лаконічно висловлювати власні думки, самостійно знаходити необхідну інформацію;
Ø виховувати вміння підтримувати колектив, прагнення до кращого у житті;
Ø розвивати почуття патріотизму.
Обладнання: прапор України, проектор, комп’ютер, записи музики, записи фільму, екран, мультимедійна презентація, відеоролики.
Хід заходу
І. Організаційний етап. (1 хв.)
ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми
заходу. (3 хв)
заходу. (3 хв)
Доброго дня!
Я рада вітати Вас на нашій виховній годині.. Сьогодні вона у нас незвичайна. Ми зібралися тут, щоб краще пізнати нашу Батьківщину.
Тема сьогоднішньої виховної години – «Ми нація єдина, твої ми діти, Україно!». Хочемо розпочати наш захід наступними рядками про Україну. Вірш «Моя Україна» читає Бобочка Мар'яна
Моя Україна
На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.
Ти з давніх віків непокірна була
І волю свою боронила невпинно.
Нарешті збулося - її здобула
Звитяжна моя Україна.
І волю свою боронила невпинно.
Нарешті збулося - її здобула
Звитяжна моя Україна.
На землях твоїх неозорих степів
Живе працьовита і чесна родина,
Хвилюється колосом стиглих хлібів
Моя золота Україна.
Живе працьовита і чесна родина,
Хвилюється колосом стиглих хлібів
Моя золота Україна.
В садах і дібровах в вечірні часи
Чарує нас пісня дзвінка солов'їна
І чути співочі дівчат голоси, -
Пісенна моя Україна.
Чарує нас пісня дзвінка солов'їна
І чути співочі дівчат голоси, -
Пісенна моя Україна.
Тепер ще не легко живеться тобі,
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
Незламна моя Україна.
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
Незламна моя Україна.
Квітуй, мов калина, на плесами вод,
Будь в дружбі і праці міцна та єдина.
Хай буде щасливим твій вільний
Будь в дружбі і праці міцна та єдина.
Хай буде щасливим твій вільний
народ,
Прекрасна моя Україно…
Прекрасна моя Україно…
ІІІ. Основна частина заходу (35 хв)
ВЧИТЕЛЬ
У духовному й політичному житті кожного народу є визначні події й роки, які назавжди входять в його історію, свідомість, визначають характер буття, місце і роль країни у світі.
Ми свідки історії, історія – це ми…
Події в Україні починаючи з листопада минулого року тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Ми живемо у непростий час – час змін.
Революція, яка відбулася нещодавно у Києві, довела, що український народ єдиний. Тепер маємо і в нашій історії такі події, що перед усім світом засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого життя.
Але, як це не сумно говорити, жодна революція не проходить мирним шляхом – без жертв. Жертви завжди є з обох сторін. Ми хочемо, щоб кожен громадянин України згадав, за що він любить свою країну, свою рідну землю. І кожен усвідомив за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвували своїм життям «Небесна сотня». Демонстрація відеофрагменту «Реквієм Небесна сотня»
Зараз, у ці хвилини на сході нашої держави проводиться антитерористична операція, фактично війна з агресором РФ. Мужні бійці воюють за вільну Україну, за її єдність, за наше славне майбутнє. І за незалежність, мир, волю померло багато наших українців. Тому зараз ми вшануємо їх пам'ять хвилиною мовчання.
Мені дуже хотілося нашим сьогоднішнім уроком запалити у ваших сердечках хоча б маленький вогник гордості за те, що ви є українці. Дай вам Бог наснаги і здоров'я зберегти той вогонь і пронести крізь тисячоліття.
Будьте горді, чесні, розумні, любіть Україну.
Слава Україні!
Навіть ті, хто ніколи не чув про існування України, або був лише знайомий з назвою нашої країни, скажуть: «Аааа! Так я знаю Україну!». Чим же особлива наша Батьківщина? Що так звеличує її серед інших країн світу?
Україна — це отча земля, рiдний край, де ми народилися. Столиця України – Київ. Широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста. Могутньо котить до Чорного моря сивi хвилi найбiльша рiчка України — Днiпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця. Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас гори – Карпатські й Кримські.
Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км. Про етапи становлення України, її історію вам розкаже вчитель історії.
Учитель-історії
Віддавна на території України існували держави скіфів, сарматів, готів та інших народів, але відправним пунктів української державності і культури вважається Київська Русь 9-13 століття.
Не оминають нашої пам’яті величні походи князів за часів Київської Русі, набіги на татар козаків під супроводом гетьманів, бунти під проводом Олекси Довбуша та Максима Залізняка.
Формування новітньої нації припало на часи визвольної війни 1648-1657 років під проводом Богдана Хмельницького проти Речі Посполитої. Результатом війни стало заснування в України козацької держави – Війська Запорозького.
У 18 столітті козацька автономія була ліквідована Російським царатом. Під час української революції початку 20 століття постало декілька національних держав: Українська Народна Республіка, Українська Держава, Західно-Українська Народна Республіка, Кубанська народна республіка.
У 1919 році відбулося возз’єднання українських земель, проголошено Акт злуки. У 1922 році Українська республіка ввійшла до складу Радянського союзу.
Захист національних прав під час Першої і Другої Світових Воєн, від’єднання від СРСР утворення самостійної держави. Люди боролися бо
розуміли, що за них ніхто не побудує їхнього майбутнього. Нас роками хотіли знищити, як націю.
Сучасна держава Україна утворилась в результаті розпаду Радянського союзу 1 грудня 1991 року.
Україна – унітарна держава, територія якої поділяється на адміністративно-територіальні одиниці, що не мають статусу державних утворень і не володіють суверенними правами.
Вона складається з 24 областей та автономної республіки Крим,яка є тимчасово окупована сусідською,братньою державою.
Вчитель.Поняття Батьківщини росте разом з вами, збагачується новим, усе глибшим змістом. Нещодавно для вас обмежувалось рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє дитинство — і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша — Україна, велика і прекрасна.
Про різноманіття природних ресурсів Ви довідаєтесь від учителя географа.
Учитель географ.Природно-ресурсний потенціал України поєднує у собі колосальні запаси корисних копалин і природно-рекреаційних ресурсів. Найважливіші мінерально-сировинні ресурси країни представлені:
· Кам’яне і буре вугілля – запаси 45,5 мільярдів тон;
· Нафта і газ – 307 родовищ;
· Торф – 1,5 тисячі родовищ;
· Залізні руди – 27,5 мільярдів тон;
· Марганець – 2,3 мільярди тон.
Україна багата на такі корисні копалини: нікель, ртуть, титан, боксити, кухонна сіль, сірка, каолін, вогнетривкі глини, облицювальне каміння та інші.
Більша частина території України розташована у західній частині Східноєвропейської рівнини. Завдяки теплому клімату, гарному рельєфу і чорноземами, що є третиною світових запасів в Україні надзвичайно сприятливі умови для сільськогосподарського виробництва.
В Україні нараховується понад 70 тисяч річок та 20 тисяч озер. 9 мільйонів гектарів країни вкрито лісами, що становить 15% від її площі.
В Україні діє 45 курортів загальнодержавного та міжнародного значення. Понад 400 санаторіїв, які можуть прийняти на лікування більше 600 тисяч відпочиваючих.
Вчитель.Україна — одна з найбільших держав Європи. За офіційною статистикою на 1 січня 2014 року в Україні проживає 45,5 мільйонів осіб. За цим показником Україна займає 29 місце у світі. Оскільки це велика країна, то живуть у нiй люди різних національностей, загалом понад 100 націй.
Демонстрація відеофрагменту «Україна єдина»
Вчитель .Мова відіграє важливу роль не лише у становленні націй, але й у житті кожної людини, адже слова мають свою енергетику, а отже – чинять вплив на нас із вами. Вчені давно дійшли висновку, що найкращі рослинні продукти для людини – ті, які виросли у її країні. Таку їжу людський організм засвоює значно краще, аніж закордонну. Те саме можна й сказати про мову, а детальніше про цікавинки розповість група учнів-лінгвістів.
Учені-лінгвісти
Український народ має давню історію, він витворив оригінальну й неповторну культуру, відому всьому світові.
Однак найголовнішою ознакою, що дає йому право називатися нацією, є мова – його найбільша духовна цінність. Це найдорожчий скарб, переданий українцям сотнями поколінь, виплеканий у давньому переказі, у народній пісні, у влучній приказці. Пригадаймо слова Панаса Мирного: «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це мова. Ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, і розум, і досвід.» народ без мови не існує, отже плекаючи рідну мову, ми зберігаємо душу свого народу.
Від покоління до покоління, долаючи численні перешкоди українці розвивали народну і літературні мови. Адже вільне творче слово – це душа народу. Якщо в народу відібрати його мову, він зникне, втративши культуру та історію. Ось як про це свого часу сказала Ліна Костенко: «Нації вмирають не від інфаркту, спочатку їм відбирають мову».
Чи задавали ви собі коли-небудь питання, коли почала формуватися українська мова? Першооснови сучасної української мови були закладені кілька тисяч років тому, приблизно одночасно зі становленням латинської мови.
Ближче до сьомого століття українська мова вже більш-менш була схожа на сучасну, хоча вона і зазнавала чималих мовних впливів. Та наразі наша мова – одна з найрозвиненіших та найбагатших мов світу, чим ми не можемо не пишатися.
Серед науковців побутує думка, що мова, якою розмовляє людина, визначає спосіб її мислення, впливає на манери, поведінку та навіть зовнішність! Вам, певно, доводилося помічати, що людина, яка довгий час живе поза межами батьківщини, стає зовсім не схожою на себе.
Цікаве про українську мову свого часу писав філолог Михайло Красуський. Згідно з його науковою працею «Давність української мови» (1880 рік), наша мова – першооснова багатьох мов Європи та Індії. Ці дослідження привели до висновку, що українська мова старша, аніж латинська, грецька чи старослов’янська.
Один давньогрецький філософ казав: «Заговори, що я тебе побачив». Це дуже символічний вислів із глибоким змістом. Якими побачать українців інші народи, залежить від самих українців. Ми хочемо бути багатомовними та освіченими, хочемо, щоб про нас знав увесь світ. Для цього ми маємо засвітитися любовʼю до рідної мови. Українська мова – це святі скрижалі української нації, тому її слід берегти, пишатися нею, завжди пам’ятаючи про ї значення, про її рятівну, цілющу, відроджуючи силу:
Ми з нею відомі усюди,
Усе, що треба, нам є
А хто свою мову забуде,
Той серце забуде своє.
Вона, як зоря пурпурова,
Що сяє з небесних висот.
І там, де звучить рідна мова,
Живе український народ.
В.Сосюра
Вчитель .Українська пісня — це частина духовного життя народу і вона не залишає його ні в радості, ні в смутку, крок у крок слідує за ним від дитинства до старості. З піснею на вустах він не тільки відзначає свята, не тільки прикрашає народні обряди, а й також славить свої перемоги над ворогом.
А зараз Вашій увазі пісня у виконанні Антонь Віти «Як у нас на Україні».
Вчитель .Слава країни – це не лише її територія, мова, природні багатства, а головне – люди, які своїми здобутками прославляють країну на весь світ. Слід згадати найвидатніших з поміж тих, чиї імена назавжди увійшли в історичну пам'ять, у душу народу українського. Про них Вам розкаже група учнів-соціологів.
Учні-соціологи
Тарас Григорович Шевченко – український поет, філософ, письменник, графік, художник, політик, громадський діяч, і, як кажуть самі українці, духовний батько сучасного українського народу.
Григорій Сковорода – педагог, поет, просвітитель, філософ, автор трактатів, байок, пісень.
Микола Лисенко, український композитор, автор опер «Тарас Бульба», «Наталка Полтавка», «Енеїда», автор дитячих опер і оперет, народився в 10 березня 1842 році в Полтавській губернії.
Михайло Грушевський – історик, організатор української науки, професор, автор ілюстрованої історії України.
Борис Патон всесвітньо відомий вчений у сфері металургії і технології металів, академік, президент Національної АН України, автор технології зварювання тканин.
Микола Амосов – видатний український лікар, вчений у сфері серцево-судинної хірургії, біокібернетик.
Ступка Богдан Сільвестрович- український актор театру і кіно, лауреат Шевченківської премії
Відомі українські спортсмени:
Сергій Бубка (стрибки з жердиною) і Лілія Подкопаєва (спортивна гімнастика) із Донецька, Оксана Баюл (фігурне катання) із Дніпропетровська, Яна Клочкова (плавання) із Сімферополя, Олег Блохін і Андрій Шевченко (футбол), Ірина Дерюгіна і Анна Бессонова (Київ) (художня гімнастика).
Відомі українці в мистецтві:
Із сучасних зірок в усьому світі стала відомою українська співачка Руслана (Руслана Лежичко), яка в 2004 році виборола перемогу на конкурсі співаків Євробачення.
Ольга Куриленко, остання дівчина Джеймса Бонда, яка сьогодні мешкає в Лондоні, також народилася в Україні в місті Бердянськ. Вона відома ролями в кіно і участю в рекламі кави Сarte Noire.
Ще одна всесвітньо відома красуня, акторка, модель і модельєр Міла Йовович народилася в Києві. Відома ролями в кіно і участю в рекламі Revlon i l’Oréal.
Вчитель Україна славиться не тільки видатними постатями, а і неповторним культурним різноманіттям. Про особливості українських ремесел Вам розповість група учнів-культурознавців.
Учні-культурознавці
У кожного народу є свої національні здобутки. Вишивка, будучи, мабуть, одним з найдавніших способів оздоблення, нітрохи не втратила своєї чарівної привабливості і актуальності сьогодні. Придивіться уважніше і Ви побачите вишиванку хрестиком в інтер'єрі, вишиті сорочки часто можна побачити в гардеробах відомих акторів, телеведучих, спортсменів.
Вважається, що основне призначення вишивки — прикрашання одягу та насправді вишивка несла і несе більш окультний характер. Вишивки — це в першу чергу обереги від усього поганого, а саме: від блискавки, від бездітності, від неврожайності, від нещастя та інших чар зловмисних людей. Розміщення вишивки було невипадковим. Наприклад, в одязі орнамент розташовувався там, де відкривався доступ до тіла, а саме — в низах рукавів, на горловині або комірі, подолі одягу. Кожен колір несе своє значення, кожна фігура у вишивці усе несе своє значення, свою ауру, свою енергетику.
Разом із вишиваними рушниками, сорочками писанка є однією з найдавніших галузок нашого народного ужиткового мистецтва. Чудові, чарівні, прекрасні – такими епітетами нагороджують шанувальники оригінальні зразки народного мініатюрного розпису писанки.
Майстерність художнього вивершення української писанки, багатство сюжетних і орнаментально-декоративних композицій, неповторність кольорових гам – усе це поєднує давнє, традиційне і вічно молоде рукодільництво, котре не поступається перед знаменитими китайськими та японськими малярськими мініатюрами.
Традиції українського гончарного виробництва не тільки продовжують існувати. Останнім часом вони одержали новий імпульс до розвитку, що відбилося у відродженні старих і створенні нових промислів. У наш час кожна господиня має глиняний посуд, що є не лише модно, але й корисно.
Вчитель. А зараз, для справжніх патріотів своєї Батьківщини вікторина «Чи знаєте Ви Україну?»
—А зараз будемо давати відповіді на запитання, які прив’язані до надувних кульок.
1. Хто автор слів Гiмну України? (Чубинський.)
2. Край, де ви народились, живете i зростаєте. (Батькiвщина.).
3.Людина, яка належить до певної держави, пiдпорядковується законам, перебуває пiд її захистом. (Громадянин.)
4.Столиця України. (Київ.)
5. Найголовнiша пiсня країни. (Гiмн.)
6. Один iз державних символiв. (Прапор.)
7.Якi гори є на територiї України? (Кримські, Карпати.)
8.Назвiть найвищу гору Карпат? (Говерла, 2 061 м .)
9. Які моря є на територiї України? (Чорне, Азовське.)
10.Яка найбiльша рiчка? (Дніпро.)
11. Основний закон України. (Конституцiя.)
12.Державна мова України. (Українська.)
13.Найголовнiший майдан нашої країни. (Майдан Незалежності.)
14.Кого називають Кобзарем України? (Т.Г.Шевченка.)
15. Що святкують українцi 28 червня? (день Конституції.)
Запитання до знавців культури:
v Кольори нашого державного прапору
v Розкажіть перші стрічки національного Гімну
v Президент України
v Дерево, яке освячується в церкві перед Пасхою. Воно охороняє від злих сил
v Старовинний обряд славлення різдвяних свят піснями
v Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди
v Український народний духовий інструмент з дерева або очерету, що має форму трубки з отворами
v Чим прикрашають голову українські дівчата.
v Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу
ІV. Підведення підсумків виховного заходу. (6 хв)
- Яким буде майбутнє країни залежить від кожного з нас. Батьківщина, як мати, одна. Ми повинні дбати про неї, щоб вона була багатою, квітучою, яскравою. А для цього нам треба любити її, плекати, захищати.
Ми сьогодні доклали свою часточку до збереження миру і єдності в нашій Батьківщині. Усі ми сподіваємося, що найзаповітніше бажання українців сьогодні - жити під мирним небом України і не допустити війни здійсниться обов'язково.
Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина. Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину.
Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.
Демонстрація відеофрагменту «Молитва за Україну».
До нових зустрічей!
Немає коментарів:
Дописати коментар