Позакласна робота – сходинка до особистого росту учнів. Позакласна робота має не
менше значення, ніж навчальна діяльність. Важливо поєднувати урочну систему з
позакласною роботою з предмету.
Робота з обдарованими учнями
Умови роботи в школі дозволяють
проводити виявлення учнів зі здібностями до вивчення біології та екології. З
цією метою я проводжу анкетування,тестування,бесіди з учнями,вчителями. На
ранніх етапах вивчення, сприяю розвитку інтересу до предмета-пропоную для
читання цікаву науково-популярну літературу. Доцільним вважаю використання
індивідуальної програми,творчих задач,дослідів. Результативним виявилося
включення таких учнів у роботу класу в ролі консультантів на семінарах і
заліках,дослідників при вивченні нового матеріалу,при підготовці додаткового
матеріалу. Це дозволяє залишити учня в полі зору свого класу,сприяє його
подальшому розвитку,систематизує знання,зміцнює його авторитет серед однолітків,привчає до самостійної діяльності.
-Виготовлення презентацій та
творчих робіт:
-Ученицею 11-А класу Бобик Вікторією «Врятуймо природу разом»
- Ученицею 8-А класу Бута Богданою - “ Збережімо життя первоцвітам!” -Ученицею 11-Б класу Гричка
Вікторією “ Майбутнє лісів. Яке воно?
-Підготовка до олімпіад.
Підготовка
учнів до участі у предметних олімпіадах-важлива складова навчально-виховного
процесу,що сприяє не тільки підвищенню їхньої зацікавленості у навчанні,але й
формуванню у них важливих інтелектуальних та загально навчальних
умінь:аналізувати,узагальнювати й систематизувати фактичний і теоретичний
матеріал,працювати з різними інформаційними джерелами,логічно й послідовно
викладати свою думку. Тому вважаю,що підготовка учнів до участі в предметних
олімпіадах різних рівнів повинна проводитися системно.
Готуючи
учнів до олімпіади, намагаюся, щоб вони знали не тільки матеріал програми, а й самостійно
засвоювали знання значно глибші. Приділяю увагу тестовим завданням різної
складності.
Робота
із слабовстигаючими учнями.
В кожному класі визначаю учнів що
належать до категорії « слабо встигаючих». Складаю графіки і тематику роботи з
цією категорією учнів. Вірю у здібності «слабковстигаючого» учня та намагаюся
передати йому цю віру. На кожному уроці сплановую індивідуальну або групову роботу з цими дітьми
та пропоную їм однотипні завдання. Кожний урок – продовження
попереднього. Багаторазове повторення основного матеріалу – один із прийомів зі
слабкими. На засіданнях м/о
звітую, ділюся досвідом з напрацьованого матеріалу.
Позакласні заходи. Вже традиційними стали в школі «Свято
квітів», «Тиждень екології», «Свято зустрічі
птахів», «День Землі», «День Води»; тематичні лінійки «СНІД - чума століття»,
«Не пусти життя за димом», «Туберкульоз - хвороба цивілізації».
Один
з найкращих проявів людського характеру – любов до природи.
Ніякі наочні посібники і слова не замінять дитині безпосереднього спілкування з природою, коли вона чує шум вітру в гілках дерев, бачить різноманітні барви палітри природи, помічає найдрібніші зміни в лісі і на полі. І чим більше відбувається цих зустрічей з природою, тим більш чутливішою стане душа кожного нашого вихованця. Одним із напрямків екологічного виховання є походи та еколого-краєзнавчі експедиції, мета яких – створення сприятливих умов для кращого пізнання рідного краю, вивчення його багатств, розуміння краси природи. Експедиції мають цілеспрямований характер, являють собою колективну творчу справу, в якій кожен має своє доручення. Результатом є творчі звіти у вигляді випуску газет, фоторепортажів.
Ніякі наочні посібники і слова не замінять дитині безпосереднього спілкування з природою, коли вона чує шум вітру в гілках дерев, бачить різноманітні барви палітри природи, помічає найдрібніші зміни в лісі і на полі. І чим більше відбувається цих зустрічей з природою, тим більш чутливішою стане душа кожного нашого вихованця. Одним із напрямків екологічного виховання є походи та еколого-краєзнавчі експедиції, мета яких – створення сприятливих умов для кращого пізнання рідного краю, вивчення його багатств, розуміння краси природи. Експедиції мають цілеспрямований характер, являють собою колективну творчу справу, в якій кожен має своє доручення. Результатом є творчі звіти у вигляді випуску газет, фоторепортажів.
Екологічна агітбригада.
У школі
створена і діє агітбригада «Еколог». Учасники агітбригади займаються
науково-дослідницькою роботою з метою вивчення природи рідного краю. Активними
учасниками є учні 7-11 класів, з якими проводимо конференції, екскурсії, приймаємо
участь у різних екологічних конкурсах.
Немає коментарів:
Дописати коментар