пʼятниця, 19 серпня 2016 р.

"Вчитель як фахівець живе доти, поки вчиться".

                                                                                                             К.Ушинський 




 Проблема над якою працюю:


"Нетрадиційні форми роботи на уроках,їх роль у вихованні інтересу до біології".

Моє педагогічне кредо:

"Будьте самі шукачами дослідниками. Не буде вогника у вас-вам ніколи не запалити його в інших".

Якщо твої плани розраховані на рік - сій зерно,

Якщо на десятиріччя - сади дерева,

А якщо на ціле життя - віддай дітям часточку душі своєї - навчай їх.

       Вчитель – це професія неординарна. Особливість цієї професії полягає у тому, що вчитель працює не шаблонно, не за заготовленими наперед алгоритмами. Кожна педагогічна ситуація унікальна, неповторна. Адже добре відомо, що копіювання, навіть найвдалішого уроку проведеного в іншому класі чи уроку колеги, може виявитись вкрай невдалим. Тобто робота вчителя завжди вимагає творчого підходу. Комплекс завдань з якими щодня стикається вчитель містить досить багато різних за характером задач, які стосуються навчання, виховання та розвитку учнів.

     
   Біологія, як предмет природничого циклу, покликана формувати в учнів  цілісне уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу; екологічний спосіб мислення;  роль і місце людини в довкіллі, її моральну відповідальність за збереження природи;  здоровий спосіб життя. Все це ті компетенції особистості, яких потребує сучасне суспільство. У зв’язку із реформуванням системи освіти, переосмисленням змісту і завдань навчання перед вчителем постає безліч питань, але головні з них такі:  Як навчити школяра  любити навчатися?  Як стимулювати його до активного пізнання?  Як створити умови для розвитку і реалізації особистості? 


Такі ж питання свого часу постали і переді мною у моїй педагогічній діяльності. Постала дилема: як побудувати свій урок, щоб він одночасно забезпечував відповідність до вимог програми наукового рівня подачі навчального матеріалу та відповідність вимогам сучасних освітніх технологій і в той же час:  був цікавим і захоплючим;  був ефективним і результативним;  був зорієнтований на розвиток творчого потенціалу учнів.


 Для розвитку творчих здібностей учнів, їх поступового залучення до самостійної пізнавальної діяльності, забезпечення співпраці між учнями і вчителями традиційного уроку недостатньо, тому на допомогу вчителю приходять нові форми уроків – нестандартні: уроки – семінари, уроки – конференції, уроки – змагання тощо. У зв’язку  зі збільшенням розумового навантаження на уроках практикуються методичні прийоми, що підтримують у школярів інтерес до навчання, бажання вивчати біологію,стимулювати  їхню активність. Саме тому я обрала науково-методичну проблему «Нетрадиційні форми роботи на уроках, їх роль у вихованні інтересу до біології».                                                                                                                                                    Сутність досвіду: на сучасному етапі роль учителя стає роллю одного з партнерів у навчальному процесі, адже просто необхідно залучати всіх учнів до активного одержання знань, до творчої діяльності. Тому доповнення традиційних методів та прийомів роботи нетрадиційними дає значно кращий результат: активізує мислення, мотивує навчання, заохочує самовираження учнів.

       Василь Сухомлинський говорив « Будьте самі шукачами, дослідниками. Не буде вогника у вас – вам ніколи не запалити його в інших ».  Цей вислів є кредом моєї педагогічної діяльності. 

                                             





Немає коментарів:

Дописати коментар