"Вчитель як фахівець живе доти, поки вчиться".
К.Ушинський
Проблема над якою працюю:
"Нетрадиційні форми роботи на уроках,їх роль у вихованні інтересу до біології".
Моє педагогічне кредо:
Біологія, як предмет природничого циклу, покликана формувати в учнів цілісне уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу; екологічний спосіб мислення; роль і місце людини в довкіллі, її моральну відповідальність за збереження природи; здоровий спосіб життя. Все це ті компетенції особистості, яких потребує сучасне суспільство. У зв’язку із реформуванням системи освіти, переосмисленням змісту і завдань навчання перед вчителем постає безліч питань, але головні з них такі: Як навчити школяра любити навчатися? Як стимулювати його до активного пізнання? Як створити умови для розвитку і реалізації особистості?
Такі ж питання свого часу постали і переді мною у моїй педагогічній діяльності. Постала дилема: як побудувати свій урок, щоб він одночасно забезпечував відповідність до вимог програми наукового рівня подачі навчального матеріалу та відповідність вимогам сучасних освітніх технологій і в той же час: був цікавим і захоплючим; був ефективним і результативним; був зорієнтований на розвиток творчого потенціалу учнів.
Для розвитку творчих здібностей учнів, їх
поступового залучення до самостійної пізнавальної діяльності, забезпечення
співпраці між учнями і вчителями традиційного уроку недостатньо, тому на
допомогу вчителю приходять нові форми уроків – нестандартні: уроки – семінари,
уроки – конференції, уроки – змагання тощо. У зв’язку зі збільшенням розумового навантаження на
уроках практикуються методичні прийоми, що підтримують у школярів інтерес до
навчання, бажання вивчати біологію,стимулювати
їхню активність. Саме тому я обрала науково-методичну проблему «Нетрадиційні
форми роботи на уроках, їх роль у вихованні інтересу до біології». Сутність
досвіду: на сучасному етапі роль учителя стає роллю одного з
партнерів у навчальному процесі, адже просто необхідно залучати всіх учнів до
активного одержання знань, до творчої діяльності. Тому доповнення традиційних
методів та прийомів роботи нетрадиційними дає значно кращий результат:
активізує мислення, мотивує навчання, заохочує самовираження учнів.
Моє педагогічне кредо:
"Будьте самі шукачами дослідниками. Не буде вогника у вас-вам ніколи не запалити його в інших".
Якщо твої плани розраховані на рік - сій зерно,
Якщо на десятиріччя - сади дерева,
А якщо на ціле життя - віддай дітям часточку душі своєї - навчай їх.
Вчитель – це професія неординарна. Особливість цієї
професії полягає у тому, що вчитель працює не шаблонно, не за заготовленими
наперед алгоритмами. Кожна педагогічна ситуація унікальна, неповторна. Адже
добре відомо, що копіювання, навіть найвдалішого уроку проведеного в іншому
класі чи уроку колеги, може виявитись вкрай невдалим. Тобто робота вчителя
завжди вимагає творчого підходу. Комплекс завдань з якими щодня стикається
вчитель містить досить багато різних за характером задач, які стосуються
навчання, виховання та розвитку учнів.
Біологія, як предмет природничого циклу, покликана формувати в учнів цілісне уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу; екологічний спосіб мислення; роль і місце людини в довкіллі, її моральну відповідальність за збереження природи; здоровий спосіб життя. Все це ті компетенції особистості, яких потребує сучасне суспільство. У зв’язку із реформуванням системи освіти, переосмисленням змісту і завдань навчання перед вчителем постає безліч питань, але головні з них такі: Як навчити школяра любити навчатися? Як стимулювати його до активного пізнання? Як створити умови для розвитку і реалізації особистості?
Такі ж питання свого часу постали і переді мною у моїй педагогічній діяльності. Постала дилема: як побудувати свій урок, щоб він одночасно забезпечував відповідність до вимог програми наукового рівня подачі навчального матеріалу та відповідність вимогам сучасних освітніх технологій і в той же час: був цікавим і захоплючим; був ефективним і результативним; був зорієнтований на розвиток творчого потенціалу учнів.
Василь Сухомлинський говорив « Будьте самі
шукачами, дослідниками. Не буде вогника у вас – вам ніколи не запалити його в інших ». Цей вислів є кредом моєї педагогічної
діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар